.


.


Wednesday, August 24, 2011

NurKasih Part 10


Allah Engkau dekat..Penuh kasih sayang..takkan pernah Engkau biarkan hambaMu menangis...Kerna kemurahanMu..kerna kasih sayangMu..

Tiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..tapi sejauh mana kita dapat bertahan dengan dugaan dan ujian yang menimpa..bagai ombak yang menghempas pantai kerapnya..terkadang kisah lalu memberi seribu jawapan kepada pertanyaan..yang dulunya dianggap sebagai salah mereka sahaja..tetapi kini, mata terbuka untuk melihat di mana khilafnya keadaan kini..

Mampukah kita untuk mengharungi semua yang berlaku..tanpa menyuarakan isi hati yang sedih dan risau ini kepada siapa-siapa? Diam itu sangat-sangat berisi..tapi diam itu juga tidak mustahil untuk menjadi gunung berapi suatu hari nanti..itu menguji kesabaran seorang insan..yang fitrahnya sederhana..

Terkadang juga hak diri tergadai..dek kerana penghormatan yang mengikat hubungan insani..apa kesudahannya nanti..sehingga ada yang berkata, tidak upaya untuk menanganinya..tetapi, adakah kita dilahirkan sebagai insan yang lemah?Tentunya tidak..Hanya tinggal pengharapan kepada insan yang bergelar pemimpin sejati..jatuh bangunnya bangunan yang dibangunkan ini terletak di genggamannya..

Jalan kebiasaan yang dipilih adalah BERSABAR..ya, kami bersabar dengan ujian ini..seandainya syariatMU dirobek-robek, kami tidak gentar untuk melawan hingga ke akar umbi walau apa jua natijah yang akan kami terima nanti..

Ya Allah, kuatkanlah hati kami untuk menempuh setiap cubaan dariMu..sesungguhnya hanya Engkau Yang Maha Mengetahui dan Maha Memberi segalanya..

Ya Allah, Engaku jauhkanlah kami dari sifat-sifat mazmumah..satukan hati kami dengan sifat-sifat mahmudah..Janganlah Engaku bolak-balikkan hati kami..sesungguhnya kami amat takut kepada seksaan api nerakaMU..

No comments:

Post a Comment