.


.



Tuesday, December 18, 2012

Kisah Dia

Manusia tidak sempurna. Aku juga tidak sempurna. Mereka juga mungkin tidak sempurna. Aku tidak tahu tentang itu. Apa yang aku tahu, aku masih lagi tidak sempurna.

Dosa lama seringkali melintas di barisan hadapan kehidupanku. Paling terawal akan sampai ke garisan, sebelum takdirku membawa ke sana. Sering aku menangisi kisah silam, merintih dalam taubat buat keberapa kalinya, tapi masih lagi tidak dapat aku lupakan segala yang telah menjadi takdir sejarah dalam kehidupanku.

Apakah taubatku diterima? Apakah mereka yang terlibat dalam kehidupan kelamku menerima maafku dan sejujurnya melupakan segalanya? Aku tidak tahu sedang aku masih lagi mengingati semuanya walau sehebat mana pun aku cuba untuk melupakannya.

Aku sudah berubah. Aku berubah. Dan aku akan berubah. Ke arah yang lebih baik. Doakan aku.

1 comment:

  1. Insya Allah.... semoga hari2 mendatang kita semua akan lebih baik dari hari yang semalam.

    p/s: bilo nok update blog nie? ehehehe

    ReplyDelete